jusme247

Member
Jul 13, 2009
5
0
:ride: ok so i just got this and cant find anymore anywere on the internet why ? it is a 1985 model Gilera NX250 motocross any pix and links would be cool thanx B :bang:
 

jusme247

Member
Jul 13, 2009
5
0
gilera nx 250

thanks for the link but they dont even have anything on there site to do with this bike ? i have spoken to a uk gilera dealer and they havent heard of it either, but they THINK? that it was possibly imported privately from italy ! so i am still looking for pic's and info on this bike. :cool:
 

dirt bike dave

Sponsoring Member
May 3, 2000
5,349
3
There is a forum for English speaking Gilera owners on the link Rich gave you. My guess is that is where the English speaking guys who might have pics and info on Gileras hang out.

Maybe you should post about it there? Just a thought...
 

jusme247

Member
Jul 13, 2009
5
0
gilerna nx 250

yeah thanks did that and still no gilera nx 250 ? but i have found 1 on ebay italy that needs a rebuild for bids starting at 800 euros, so they must be rare, thanks for your help but still looking . :nod:
 

jusme247

Member
Jul 13, 2009
5
0
gilera nx 250

ok, cant find any pictures so i will ask the experts 'you lot' it has a rotary reed valve, my question is where in relation to the piston being at its lowest point in the barrel should the rotery reed valve be ? (its the 1/2 circle type) so should the 'open' half be at the top or bottom when the piston is lowest ? hope that makes sence. :coocoo:
 

Tizio.8020

Member
Dec 7, 2009
4
0
Gilera Nx 250

Ciao,sono nuovo ma conosco molto bene le Gilera; cosa cercavi della NX?
Il depliant, te lo metto qui...
Sapevi che era pronta la versione con valvola APTS, big bore 300 cc??? (78 x 62 )
ooops, sono in jpeg.
Devo mandarle in pdf. Oppure in privato
Comunque, chiedi pure.
Ciao,Tiziano.
 

weimedog

~SPONSOR~
Damn Yankees
Nov 21, 2000
959
2
Wonder if a place like Kustom Kraft can blend a piston from another bike to a sleeve and make it run. Bearings & seals can be had from any good bear house. Kustom Kraft years ago fixed me up when I had to rebuild a Cagiva WMX200. Bet that bike is still running out in the Wyoming/Colorado area!
 

Tizio.8020

Member
Dec 7, 2009
4
0
Ora ho capito.
Ti serve il manuale d'officina.
Ho Quello della versione stradale, NGR l', ma la valvola è la stessa.
Se mi dai un indirizzo email, ti sommergo di foto e dati su queste moto (NX 250, NE 250, RC 250 Rally).
Ciao, Tiziano. : cool:
 

marco s

Member
Dec 30, 2009
2
0
Tizio.8020 said:
Ora ho capito.
Ti serve il manuale d'officina.
Ho Quello della versione stradale, NGR l', ma la valvola è la stessa.
Se mi dai un indirizzo email, ti sommergo di foto e dati su queste moto (NX 250, NE 250, RC 250 Rally).
Ciao, Tiziano. : cool:

Ciao!
sono nuovo di questo forum.
Ho visto che hai del materiale riguardante la Gilera NGR 250.
Mi sarebbe di grandissima utilità perchè ne posseggo una da molto tempo e mi sono finalmente deciso a rimetterla in sesto...
Potresti dirmi un po' in dettaglio che cosa hai?
Mi faresti un grande favore!

Ti ringrazio in anticipo,
Marco.
 

Tizio.8020

Member
Dec 7, 2009
4
0
Ciao,Marco.
Di queste moto ho tutto, il manuale d'officina della NGR, con l'estensione per la RX Rally, le dritte per elaborarle, le moto ufficiali RC 300 APTS da Rally...
Cosa ti serviva?
Se mi dai un indirizzo, comincio ad inoltrarti il materile che ho mandato un pò a tutti.
Poi, se vieni a dare un'occhiata, gilera-bi4.it
Ciao,Tiziano.
 

marco s

Member
Dec 30, 2009
2
0
gilera NGR 250

Ciao!
Grazie per la tempestività della tua risposta!
Il manuale d'officina è proprio quello che cercavo!
L'estensione del manuale della Rally può essermi utile perchè molte parti erano uguali per i 2 modelli (io, ad esempio, ho montato il carter destro con la pedivella d'avviamento della Rally...).
Anche uno schema elettrico abbastanza grande e chiaro mi farebbe comodo: quello che ho è una fotocopia di una fotocopia di una fotocopia...

Il mio indirizzo è: ngr250@libero.it

Grazie,
Marco.

P.S.: sono andato a curiosare sul sito gilera-bi4.it, non mi sono ancora registrato ma sembra interessante e ricco di consigli preziosi!
 

Tizio.8020

Member
Dec 7, 2009
4
0
OK, Marco.
Ti mando il materiale sulla NGR.
Curioso, siamo due italiani che si scrivono su di un (bellissimo!) sito americano!!!!

Resta inteso, che il materiale è a disposizione , gratis, di chiunque ne avesse bisogno.

Tiziano.
 
Top Bottom